torsdag 11 november 2010

Utställning på temat Trä

En fin liten utställning har sammanställts av Anna och Anna. Träskorna har burits av Edvard Persson i någon av hans filmer. Bland föremålen finns många saker som vi känner igen från förr. Utställningen finns kvar hela november.
På lördag är det åter dags för stickcafé. "Sit and knit" säger men i USA läste jag i mitt amerikanska magasin. I samma tidning fanns ett roligt förslag på hur man kan använda restgarner. En typ av dominostickning. Jag läste och undrade över de amerikanska förkortningarna i beskrivningen och när jag utan att förstå så mycket kom till slutet såg jag att författaren heter Ingrid och kom från vår svenska västkust. Med blog och beskrivning på svenska för den som vill ge sig i kast med det ganska avancerade projektet. Inget för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar